Blogroll

Wednesday, January 16

Tak ada rezeki :(

animnme86

Assalamualaikum...

Entri kali ni nak cakap pasal interview haritu (Isnin lepas)
Sebelum ni ada minta jadi guru tadika, this is the second time dapat.
yang the first application tu, dpt tapi tak pergi atas sebab-sebab tertentu...
So, yang second ni sepatutnya kena attend last week tapi badan tak sihat, minta postponed ...

without preparing anything and just go there..
(tapi formal attire + bring along my resume)
nak di jadikan cerita, totally terlupa apply using SPM / Diploma / Degree
hahahhaa...
aku ni jujur kan and cakap degree holder..*yeahhh menempah maut*

actually dorang cari lepasan SPM je sebab salary ikut SPM..
sebenarnya tak kisah pon, as long as aku kerja and nak tau
environment dengan budak pre-school mcm mana...

dari riak muka aku dah tau dh, cm tak bleh je..
mereka cakaplah tak boleh bayar gaji degree (aku tak kisah kott)
environment tak sama mcm SMK + SK ( ni la aku nk rasa mcm mana..experience!)
minimum keje 6 months ( ok yg ni aku tak dapat nk mengesahkah...tak janji)

potpetpotpetpotpet~~~
dia tanya macam dengan ISMP ...
 bila?
bagaimana?
*ok mls nk tulis kat sini semua*

sebenarnya macam upset juga laaa
tak kan lah sebab ada degree sebagai alasan...
lepas tu environment tak sama if nak experience..
ok no doubt yang pre-school, SK and SMK
have a huge differences..
tapi at least...aku rasa juga keje situ..
so aku akn, oh mcm ni..oh mcm tu..oh..oh..oh...
experience tak boleh di beli dengan duit ...
sebagai contoh...
sijil dengan duit, mana lagi korang nak if sebagai student?
aku prefer sijil...huhuhu...
ye memang boleh dibeli tapi bila kita merasainya, kita akn tahu kesusahan dalam mendapatkan sijil tu..
dari situ kita akan menghargai nya..
betul tak??
tak ada benda yang mudah dalam hidup
dan
tak ada yang percuma ...

kesimpulannya; 
inilah yang dikatakan tiada rezeki...
kaklah ckp " takpo la kakngah, rezeki kak ngah bkn kt situ..
kakngah sbr deh..ado tu nnt..."
kak lah IMYSM!

:"(

*blik interview, mkn kuaci...menyumbat sebab upset * 

-wassalam-
Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment