Blogroll

Wednesday, January 30

Sayang mereka :")

animnme86

Assalamualaikum,,,

salam tengah hari :)) *ok belum makan lagi*

Dalam hidup kita ibu bapa lah yang paling rapat akrab baik caring and so on
Kerana mereka je tahu tentang kita dari orang lain dan mereka satu-satu nya insan yang menjaga kita dari saat kita dilahirkan sehingga kita membesar :)
 Alhamdulillah...

I love My Family :)


Semalam berdua je dengan mak sebab yang lain outstation atas urusan kerja...
Semalam aku lapar sangat...sangat...tapi tak da selera nak makan...call mak
"lapar tapi takda teman" mak cakap nanti mak balik kita makan sesama :")
so alas perut dulu heee...*sebab pagi tu dh fening2*

Mak balik siap2 kn bahan-bahan nak masak..tggl hidup kn api bakar ikan je..rencah semua dah siap
masak sayur..."bening" my favourite hee *jowo stlye*

bila tiba masanya "Kakngah jom makan" makan dengan penuh selera..Allah nikmatnya...

sesudah makan dan solat;
 "Kakngah nanti kita buang sampah sama-sama"-Mak
 "tadi kngah nak buang tapi tak larat nak angkat, sori mak"-kngah

a few hours later;
" Mak pegang sebelah kakngah pegang sebelah"-kngah
" Banyaknya sampah...besar bekas banyak sampahnya"-Mak
" Lepasni letak dalam bekas kecik kecik je"-kngah

..........

Aku ajk mk lari sebab takut plastik tu koyak ...lebih muatan kn..hee...kami lari-lari anak, gelak sesama
:))) bestnyaaaaaa~~~

1 2 3...campak! bum!!! masuk goll!!!....

-settle-

> walaupun hal yang kecik kita boleh bahagia kn mak ayah kita....tidak perlu wang ringgit...
kegembiraan tu tak semestinya dengan wang ringgit...kami bukan orang senang dan kami juga tidak terlalu susah.....Alhamdulillah..mak tak pernah ajar untuk berbelanja sakan...bershopping branded2.....dan tak pernah kenal barang2 branded....dh meningkat dewasa baru tau..tu pun dari kawan-kawan...

>Aku tak pernah ada compact powder dalam beg...barang make up pn takda...yg aku ada bedak baby je ^_^ hahahahaha ~

> seumur hidup ni aku hanya ada 3 purse je (sehingga sekarang) 2 beli sendiri...1 ada orang bagi... (ok setakat ni nnt crita lagi dlm entri lain)

>Aku sedar aku bukanlah anak yang baik dan solehah..tapi akan cuba menjadi yang terbaik buat mereka...dan mampu serta sempt membuat mereka bahagia :") *sedinyaa*
walaupun aku akan bkeluarga suatu hari nanti, insyaAllah...aku harap aku dapat jaga mereka...bahagiakan mereka...

sempat ke tidak ye? :(

 Ya Allah sebelum Engkau mengambil nyawaku berilah kesempatan kepada ku untuk membahagiakan kedua ibubapaku....Aku bersyukur kerana mempunyai kedua ibubapa yang sangat menyayangi diriku ini...
YaAllah Engkau ampunilah aku dan kedua ibubapaku , sayangilah mereka berdua sebagaimana mereka berdua menyayangi diriku di waktu aku kecil..Engkau permudahkanlah urusan mereka berdua..Amin Ya Rabb....


Aku sangat menyayangi mak ayahku dan keluargaku... :")

#MakAyah, kngah minta maaf sekiranya ada buat salah secara sengaja atau tidak...Doakan kakngah ye MakAyah :"(

Doa untuk MakAyah 

p/s : setiap pagi, jangan lupa untuk sedekahkan Al-Fatihah buat Mak Ayah kita :) #note2self

-wassalam-
Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment